Translate the attribute by block
// We have a non-constant attribute definition,
// so build an attribute entity.
//
AcDbAttribute *pAtt = new AcDbAttribute();
pAtt->setPropertiesFrom(pAttdef);
pAtt->setInvisible(pAttdef->isInvisible());
// Translate the attribute by block reference.
// To be really correct, the entire block
// reference transform should be applied here.
//
basePoint = pAttdef->position();
basePoint += pBlkRef->position().asVector();
pAtt->setPosition(basePoint);
pAtt->setHeight(pAttdef->height());
pAtt->setRotation(pAttdef->rotation());
pAtt->setTag("Tag");
pAtt->setFieldLength(25);
char *pStr = pAttdef->tag();
pAtt->setTag(pStr);
free(pStr);
pAtt->setFieldLength(pAttdef->fieldLength());
// The database column value should be displayed.
// INSERT prompts for this.
//
pAtt->setTextString("Assigned Attribute Value");
AcDbObjectId attId;
pBlkRef->appendAttribute(attId, pAtt);
pAtt->close();
}
pEnt->close(); // use pEnt... pAttdef might be NULL
}
delete pIterator;
pBlockDef->close();
pBlkRef->close();
}
Forekc.ru
Рефераты, дипломы, курсовые, выпускные и квалификационные работы, диссертации, учебники, учебные пособия, лекции, методические пособия и рекомендации, программы и курсы обучения, публикации из профильных изданий